Hora Říp

hora Říp

Turistické a cyklistické trasy v okolí hory Říp

Cyklistická trasa: Roudnice nad Labem – Dolní Beřkovice – Říp

Roudnice nad Labem – Dobříň – Záluží – Račice – Horní Počaply – Křivenice – Dolní Beřkovice – Cítov – Spomyšl – Jeviněves – Černouček – Mnetěš – Vražkov – Rovné – Říp – Krabčice – Roudnice nad Labem

Popis trasy: Od železniční stanice v Roudnici na Labem se vypravte po modrém značení po Labské vinařské trase až do Dolních Beřkovic, před Dobříň, Záluží, Račice, Horní Počaply a Křivenice. Z obce Dolní Beřkovice pokračujte po silnici dle uvedené trasy, která končí opět u železniční stanice Roudnice nad Labem. Terén není nijak náročný, až na stoupání na horu Říp, pod vrcholem očekávejte prudký sjezd.

Délka trasy: Celkem ujedete 51,5 km na středě náročné trati, vhodné pro silniční, crossová (trekingová) nebo horská (MTB) kola.

Cyklistická trasa: Okružní trasa Roudnice na Labem – Budyně nad Ohří – Roudnice nad Labem

Roudnice nad Labem – Budyně nad Ohří – Chotěšov – Brozany nad Ohří – Doksany – Nové Dvory – Chvalín – Roudnice nad Labem

Popis trasy: cesta vás provede kolem přírodního parku Dolní Poohří a pojedete po silnicích první a druhé třídy. Od železniční stanice v Roudnici nad Labem se vydejte po silnici číslo 246 na Budyni nad Ohří, projedete městem a za ním odbočíte na Břežany nad Ohří. Dále budete pokračovat podle uvedené trasy na Nové Dvory, Chvalín a zpět do Roudnice nad Labem.

Délka trasy: Celkem ujedete 33 km po nenáročné trase, vhodné pro silniční, crossová (trekingová) a horská (MTB) kola.

Turistická trasa: Praha – Říp

Praha, Holešovice – Císařský ostrov – Trója – Zámky – Klecánky – Husinec – Řež – Dolánky – Chvatěruby – Kralupy nad Vltavou – Nelahozeves – Nové Ouholice – Vepřek – Mlčechvosty – Jeviněves – Pomoklina – Ctiněves – Říp – Rovné – Vesce

Popis trasy: Na trasu se vydáte od nádraží Praha Holešovice, dojdete na zastávku tramvaje a napravo podejdete podjezd, pak se ocitnete na Holešovickém nábřeží, po kterém dojdete k mostku přes řeku Vltavu. Přejdete přes Císařský ostrov na druhý vltavský břeh a půjdete po červené turistické trase na Tróju až k parkovišti ZOO. Dále jděte přes Podhoří na Zámky, po kočičích hlavách na nábřeží až na Klecánky a pokračujte na Husinec podél Vltavy. Z Husince následujte červenou turistickou trasu na Řež, kde projdete okolo jaderného ústavu a dáte se u mostu napravo po červené. Očekávejte úzkou cestu nad řekou, kde při neopatrnosti hrozí pád do řeky Vltavy. Jestliže berete kočárek sebou, raději využijte vlak na trase Řež – Kralupy nad Vltavou. Pohodlně se potom dostanete přes Dolánky, nábřeží pod Zlončicemi až do Chvatěrub, kde najdete i hrad s možností návštěvy. Nábřežím půjdete až do města Kralupy nad Vltavou po červené. Ve městě přejdete ulici Mostní a dále přes Vltavu na druhý břeh, za mostem se dáte dolů po schodech a pokračujete červeným značením po nábřeží. Dostanete se až do Nelahozevsi, projdete okolo zámku a dostanete se na železniční stanici, odkud vede červená přes trať až k silničnímu mostu. Vydáte se lehce nalevo do kopce a skrz les až k silnici a poté doprava červenou trasou ke skladišti ropy, které obejdete po pravé straně po cestě a přes pole se dostanete do Nových Ouholic. Podejdete trať a půjdete na Mlčechvosty a Dvořákovou stezkou pokračujete na Jeviněves, kde u kašny zahnete doprava, dojdete na náves a pak z kopce po silnici. Půjdete lesem nad Jeniněvsí, napojíte se na červenou a dojdete do Pomokliny, kde uhnete doleva a záhy doprava, přejdete silnici a v lese se budete držet značení, dorazíte k oplocené školce, okolo plotu se dáte doprava, na další cestě doleva a pak znovu napravo – vyjdete z lesa do Ctiněvsi, odkud půjdete po červené značce pro turisty až k úpatí hory Říp. Můžete absolvovat výstup na vrchol. Posléze se vydáte alejí od Řípu do Rovného, následně do Vesce a dále po Kuffnerově stezce do Roudnice nad Labem, kde můžete sednout na vlak a vrátit se zpět do Prahy.

Délka trasy: Celkem ujdete 52 km po náročné trase.

Turistická trasa: Roudnice nad Labem – Říp

Roudnice nad Labem – Kratochvílova rozhledna – Vesce – Rovné – Hora Říp

Popis trasy: Na výlet se vydáte po modré turistické značce z náměstí ve městě Roudnice nad Labem. Půjdete na Kratochvílovu rozhlednu a následně na Vesce a Rovné. Odtud už budete pokračovat výšlapem na horu Říp.

Délka trasy: Celkem ujdete šest kilometrů na středně náročné trati

Turistická trasa: Roudnice nad Labem – Krabčice – Říp

Roudnice nad Labem – Krabčice – Říp

Popis trasy: Jakmile se ocitnete na nádraží v Roudnici nad Labem, vydejte se od něho k zámku, který obejděte a nad náměstím vyhledejte červené turistické značení. Dostanete se z údolí Labe, půjdete skrz Krabčickou oboru, obec Krabčice a Rovné, posléze vás čeká stromořadí a úpatí hory Říp.

Délka trasy: Celkem ujdete asi sedm kilometrů po nenáročné trati (na konci se strmým výstupem).

Turistická trasa Ctiněves – Říp

Popis trasy: Do Ctiněvsi se můžete dostat jednoduše vlakem a odtud se dostanete na Říp z jihovýchodu. Vlakem se sem dostanete z Vraňan. Říp je od vsi Ctiněves vzdálen asi 2,5 km. Jedná se o krátkou cestu na Říp.

Délka trasy: Jedná se o nenáročnou trasu o délce 2,5 km – při následném výstupu na Říp se ale zapotíte.

Turistická trasa: Mlčechvosty – Říp

Mlčechvosty – Jeviněves – Horní Beřkovice – Ctiněves – Říp

Popis trasy: Z obce Mlčechvosty, kam se dostanete osobními vlaky ve směru Praha – Roudnice nad Labem, se vydejte po červené trase na Jeviněves a poté lze odbočit na Horní Beřkovice, kde se nachází psychiatrická léčebna a zámek. Pokačujte na Ctiněves a na Říp.

Délka trasy: Celkem ujdete deset kilometrů na středně náročné trase.

Říp

Jak na Říp a kontakty

informace o dopravě, přístupových cestách a kontaktní údaje. Více informací...

mapa

Dovolená v Čechách

Poznejte kouzelná místa v Čechách, vyberte si ze široké nabídky chaty a chalupy v Čechách a vyražte na dovolenou.

Panel pro sdílení

Podpořte nás

Budeme rádi, když na svůj web umístíte odkaz na naše stránky.

horarip.eu

Hora Říp

Kam dál na kole?

vyražte na kole po Českém ráji. Výborné cyklotrasy v okolí hradu Trosky stojí za projížďku. Spojte cyklovýlet s poznáním našich památek.